Comunicare -Presa  •  Business info

#flashinfo, 2 iulie. Reluarea calatoriilor de afaceri: redresarea sectorului aerian

În data de 2 iulie, CCIFER a organizat o nouă ediție Matinal Digital în cadrul căreia a avut  loc o dezbatere pe un subiect de actualitate în contextul sanitar actual: reluarea calatoriilor de afaceri, impactul asupra sectorului aerian si redresarea acestuia. 

Astfel, au fost conturate răspunsuri la întrebări de interes pentru comunitatea de business : Cum revenim treptat la angajamentele de business international ? Cum deblocăm proiectele transfrontaliere de business care sunt on hold? Care este impactul economic transversal asupra furnizorilor și cum se va face tranzitia către o stare de normalitate a operatorilor de business? Care este poziția Aeroporturilor din Romania cu privire la provocările aduse de situația curentă: proiecte de infrastructură, gestiunea relației parteneri comerciali? 

Invitați :

  • Razvan PIRJOL - Secretar de Stat, Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri 
  • Vlad STOICESCU -Strategy and European Compliance Manager, Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti  
  • Alexandra SINN - Key Corporate Account Manager AIR FRANCE

Moderator: Calin ILE - Director General Ibis Continental Hotels 

                    

Principalele idei  :

Reluarea călătoriilor de afaceri- perspective si soluții

Răzvan Pirjol, Secretar de Stat, a subliniat faptul că pandemia a afectat turismul mondial, dar există si oportunități, deoarece există  convingerea ca într-un viitor apropiat va fi un turism local și de proximitate. În decezia de a alege o calatorie, vor intra factorii de încredere.

  • Au existat discuții cu omologii noștri europeni pentru un set de masuri similare- de ce România este în starea de semi- deschidere sau semi- închidere. Dacă operatorulu i se impun mult prea multe masuri restrictive, ar fi o decizie de a nu mai continua.
  • Factorul de siguranta e esențial, redeschiderea s-a dorit sa fie cat mai apropiată ca timp. Țări precum Grecia, Italia au deschis tot in luna iulie, contrar știrilor din mass-media.
  • România a avut o întârziere de două săptămâni în starea de urgenta și regăsim aceasta și în modul în care redeschidem activitatea. Premierul a declarat ca dorește o discutie cu reprezentanții HORECA, privind redeschiderea restaurantelor și restaurantelor de hotel.
  •  ( închiderea celor din urmă cauzează un disconfort atât pentru clienți, cât și pentru operatori)
  • Cu cât ne apropiem de luna august, situația se apropie de normalitate. S-a lucrat cu asociațiile profesionale încât să existe norme de operare potrivite pentru  a redeschide activitatea.
  • Scăderea turismului de afaceri -  cauzată de temeri, economie scazută sau schimbari ale obiceiurilor comportamentale apărute in online?
  • Teama și economia scăzută reprezintă cei doi factori definitorii: s-au anulat târguri, s-a schimbat radical modul nostru de a interacționa; telemunca poate avea si un impact economic asupra costurilor. Elementul definitoriu este frica, deoarece este vorba de o industrie a păcii, care moare subit cu criza.
  • Această temere generează și o criză economică- am intrat într-o stare de spirit de precauție . În urma unei discuții cu reprezentanți ai IMM-urilor, aceștia își exprimau îngrijorarea. Valoarea coșului mediu în România a ajuns la 25 de lei, ceea ce nu este un lucru pozitiv.
  • În contextul Planului Național de Investiții și  Relansare economică, întârzierea acordării ajutoarelor pentru companiile mari vine din distribuirea fondurilor care sunt fie pentru investiții și capital de lucru, fie pentru turism ( 1 miliard de euro).
  • Prioritatea este să câștigăm încrederea turiștilor că România e o țară sigură pentru a călători, datorită existenței protocoalelor.
  • A fost începută o campanie de conștientizare a faptului că este un moment oportun să redescoperim turismul local și de proximitate: vor apărea niște clipuri care transmit aceste mesaje de încredere, cu sprijinul anumitor persoane publice, prin care vor deveni amabasadori ai turismului românesc.
  • A fost subliniată ideea de a intensifica aceste controale în scop de prevenție și susținere. Trebuie să ne așteptăm ca cine nu respectă regulile sa fie tras la răspundere. Aceasta lună va vedea schimbari radicale în mod pozitiv.

 

Evoluția Aeroportului Henri Coandă din perspectiva călătoriilor de afaceri

Vlad Stoicescu (Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti ) a subliniat importanța atingerii cifrelor de anul trecut, printr-un plan de investiții de aproape 1 miliard de euro. In Estul Europei, nu exista niciun aeroport care sa aiba 6 hectare pentru dezvoltare. Se adaugă o zonă industrială pentru managementul mărfurilor și pentru aeronavele care vin la reparații, un parc industrial și de găzduire a mediului corporativ care își desfășoară activitatea în zonă.

  • Am existat 15 000 de accese care își desfășoară activitatea zilnic pe aeroport, dintre care 1500   sunt angajatii aeroportului.
  • Legat de proiectele de investiții, există prioritizate investiții pentru conformarea cu normele ; un program de 860 mil de euro care va însemna dublarea capacității de procesare a aeroporturilor; Aeroportul Baneasa va fi dat in exploatare, vom vedea care este piata acestui aeroport (avem nevoie de o politica de exploatare, caci face parte din sectorul public) ; proiecte de modernizare și conformare cu bunele practici privind mediul ; Calea fereata e pe cale sa fie data in exploatare , astfel incât pasagerii de la Gara de Nord să aibă posibilitatea să ajungă la aéroport ; există conexiunea cu A3; există și un proiect de conectivitate cu linia de metrou, care se demareaza cu rapiditatea promisă.
  • Vestile bune nu sunt actuale, ele vin de la Airbus Industrie care are o analiza bazata pe crize (Criza petrolului din 1978, 11 septembrie 2001, etc), iar rezultatele arata ca nu s-a oprit aviatia in timpul acestor crize, ci a avut o crestere constanta, continua,  se preconizeaza o revenire in 2023 ceea ce e sustenabil.

 

Măsurile de adaptare luate de compania aeriană Air France-KLM

  • Transformarea curselor de linie in curse cargo pentru echipamente, precum și operarea de zboruri de repatriere. 
  • La bordul aeronavelor au fost luate măsuri de distantare fizică, pentru zborurile ce sunt sub 2h30, nu există serviciu la bord. Cât despre posibilitatea de infecare la bordul avioanleor, 50% din aer este recirculat și restul 50% vine de afară, deci există un sistem de filtrare asemănător măștilor FPP3, iar aerul la bord este schimbat la fiecare 3 minute.
  • Din 23 iunie, Air France a început sa opereze din Bucuresti, iar din 13 iulie o să fie 2 zboruri pe zi către Franța.
  • Această pandemie reprezintă o relansare pentru turismul romanesc, dar trebuie să ne gandim și la turismul de business. Este important să ne tratam partenerii de business ca pe niste coechipieri. 
  • Au fost luate măsuri și de către aeroport, s-a comunicat către clienti că în momentul de față, avionul este cel mai sigur mijloc de transport in comun. Semnele sunt bune, curand o să se înceapă și zborurile cu KLM. 
  • Distanțarea fizică se face în funcție de remplisajul avionului. Sunt deja blocate locurile pasagerilor- pasagerii pot alege de pe site doar locurile cu distanțare.

Plus d'actualités

All news

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Descoperă spațiul tău personal pe ccifer.ro !

Close

Descoperă spațiul tău personal pe ccifer.ro !