Comunicare -Presa  •  Business info

Impactul crizei geopolitice din Ucraina asupra comunității de afaceri franco-române. Sondaj realizat de Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Franceză în România în perioada 7 – 15 martie 2022

  • Care este impactul crizei geopolitice din Ucraina asupra comunității de afaceri franco-române?
  • Care sunt principalele măsuri luate de factorii de decizie pentru angajații, furnizorii sau clienții lor?
  • Ce măsuri propune comunitatea de afaceri franco-română Guvernului României?

 

Între 7 și 15 martie, Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Franceză îm România a efectuat un sondaj în rândul companiilor membre cu privire la impactul crizei geopolitice din Ucraina.

“La fel ca în cazul pandemiei, în această criză geopolitică, în comunitatea de afaceri franco-română ne străduim să acționăm responsabil în interesul angajaților noștri, companiilor noastre, României și cetățenilor din Ucraina. Salut numeroasele inițiative ale companiilor și organizațiilor membre de a sprijini refugiații ucraineni prin donații, servicii pro-bono și mai ales prin voluntariat. Pentru a vă ține informați, am deschis un spațiu pe site-ul CCIFER, cu articole selecționate din surse de informare oficiale, cu modificări legislative care impactează mediul de afaceri, dar și cu lista asociațiilor care intervin în sprijinul refugiatilor.”- a declarat François Coste, președintele CCIFER

Pe baza răspunsurilor reprezentanților companiilor membre CCIFER, am identificat următoarele:

  1. Moralul membrilor noștri

Moralul leaderilor rămâne puțin afectat, însă sunt îngrijorați privind moralul angajaților. Aproape jumătate dintre managerii care au răspuns sunt mai degrabă într-o zonă de expectativă, în timp ce 41% dintre cei care au răspuns au un moral pozitiv și foarte pozitiv. Deși realizată într-un moment de mare incertitudine, mai puțin de 12% dintre participanții la anchetă se declară pesimiști și foarte pesimiști. În ceea ce privește moralul angajaților, observăm că 57% sunt într-o zonă neutră, 22% sunt optimiști sau foarte optimiști și doar 20% sunt pesimiști sau foarte pesimiști.

  1. Principalele riscuri percepute

Riscul de care se tem cel mai mult liderii care au răspuns la anchetă (71%) îl reprezintă inflația. Aproape jumătate dintre cei care au răspuns (47%) se tem de erodarea cursului de schimb valutar și creșterea ratei dobânzilor. Alte riscuri de care se tem cei care au răspuns la anchetă:

  • impact negativ asupra moralului colaboratorilor (45%)
  • discontinuitate pe lanțul de supply chain – furnizori ucrainieni sau ruși (39%)
  • șoc asupra cererii comerciale (39%)
  • tensiuni militare la frontierele României (39%)
  • criză umanitară prelungită la frontierele României (29%)
  • penurie energetică (24%)
  • accelerare a emigrării românilor (18%)
  • atac cibernetic de o intensitate critică pentru activitatea economică (18%)
  1. Principalele măsuri luate

Reducerea cheltuielilor este prima măsură luată de cei care au răspuns (63%), urmată de susținerea salariaților pentru a-și gestiona stresul, măsură menționată de 55% dintre cei care au răspuns la anchetă. Alte măsuri:

  • întărirea protecției informatice (53%)
  • creșterea lichidităților din trezorerie (24%)
  • diligențe pentru punerea în aplicare de sancțiuni comerciale (22%)
  • înghețarea investițiilor (16%)
  • înghețarea creșterilor salariale (14%)
  1. Așteptările membrilor legate de măsurile pe care Guvernul le poate lua

Participanții la anchetă se așteaptă ca Guvernul să atenueze creșterea prețurilor la energie, combustibil, alimente prin măsuri de compensare a costurilor. Chiar dacă plafonarea prețurilor este acum o tentație, nu poate fi o soluție pe o piață liberă. Putem însă imagina plafonarea marjelor sau compensarea temporară a costurilor pentru consumatorii grav afectați. O altă așteptare pe care o au cei care au răspuns se referă la măsuri de susținere a competitivității întreprinderilor afectate de criză prin acordare de facilitați fiscale, susținerea șomajului tehnic, cel puțin până la identificarea de noi piețe, noi furnizori, etc. Alte măsuri așteptate: accelerarea investițiilor publice și simplificarea accesului la finanțare, mai ales din surse europene; atragerea relocărilor din Ucraina, Rusia, Belarus și a investițiilor în general.

Rezultatele chestionarului au fost comentate și în cadrul unei mese rotunde, moderată de dl Ovidiu NAHOI, Redactor Șef la RFI și la care au participat:

  • E.S. Laurence AUER – Ambasadoarea Franței în România
  • Adrian CODÎRLAȘU – CFO, CFA Institute
  • Dan PETRE – Sociolog și Profesor Universitar, SNSPA
  • Andrei ȚĂRNEA – Director General al Departamentului Comunicare și Diplomație Publică, MAE

Vă invităm să vizionați masa rotundă aici.

 

Pentru a surprinde evoluția moralului comunității noastre, vom relua chestinarul între 1 și 9 aprilie, rezultatele urmând să fie restituite pe 12 aprilie, după Adunarea Generală a Membrilor CCIFER.

 

CCIFER

În condițiile actuale excepționale de criză, CCIFER continuă să poziționeze în dialogul cu autoritățile publice diferitele măsuri necesare sau exprimate de companiile membre, astfel încât oportunitățile dorite de membrii noștri să devină realitate în perioada următoare.

O comunitate de afaceri fondată pe savoir-faire-ul francez, Camera de Comerț și Industrie Franceză în România (CCIFER) este un lider angajat în dezvoltarea durabilă a persoanelor, a companiilor și a României. CCIFER reunește  peste 550 de companii franceze și române care reprezintă 18 Mld de euro și peste 125,000 de locuri de muncă. Companiile membre sunt lideri în mai multe sectoare de activitate care formează economia locală.  CCIFER exprimă o poziție comună a societăților membre și a investitorilor francezi în România în dialogul cu autoritățile publice. 

 

Plus de #flashinfo

Comunicare -Presa

Climate Change Summit

#schimbariclimatice #BRD #SocialInnovationSolutions #mediu #greenccifer

Tous les #flahinfo

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Descoperă spațiul tău personal pe ccifer.ro !

Close

Descoperă spațiul tău personal pe ccifer.ro !