Communication - Presse  •  Veille

#flashinfo, 28 mai. ANAF : aplicarea masurilor fiscale, OUG, digitalizare si DAC 6

Pe 28 mai, CCIFER a organizat in cadrul Matinalului Digital o reuniune cu reprezentantii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru a discuta despre aplicarea masurilor fiscale prevazute in Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 70/2020, digitalizare si Directiva europeana privind cooperarea administrativa in domeniul fiscal (DAC 6).  

Invitatii Matinalului Digital

  • Daniel Tudor - Director general adjunct Directia Generala de Informatii Fiscale din cadrul ANAF
  • Monica Negrutiu - Director general al Directiei Generale de Reglementare Colectare Creante Bugetare
  • Sia Jiru -Director general adjunct al Directiei Generale de Coordonare Inspectie Fiscala
  • Ion Sclifos, reprezentant Grup de lucru CFO CCIFER
  • Serge Gonvers, membru Board CCIFER

Moderator: Monica JIMAN, membru Board CCIFER

Criza sanitara ne-a adus în față câteva mari dificultăți, dar și oportunități. Distanțarea fizică a impus o reașezare a mediului de lucru, ce a mobilizat 5 factori transformaționali ce se vor regăzi în procesele viitorului:

  • Digitalizare – schimbare fundamentală a modului și a principiilor de lucru;
  • Modul de lucru flexibil – restructurarea modului de lucru și dinamizarea acestuia;
  • Cheltuieli/economii/ produse pe care companiile le relansează – riscul preluat de companii în relansarea economică
  • Gestiunea sănătății angajațlor și asigurarea unui mod de lucru sigur;
  • Finalizarea convergenței Saf-T : sunt beneficii ce pot deriva din colaborarea mult mai strânsă cu autoritățile fiscale;

Masurile fiscale si financiare adoptate de Guvern pentru a limita impactul negativ al crizei sanitare asupra angajatilor si angajatorilor in Ordonantele de Urgenta ale Guvernului, no: 29/2020, 33/2020, 48/2020, 69/2020 si 70/2020:

Principalele idei:

  • Pentru obligatiile fiscale scadente cu 21.03.2020 nu s-au calculat si aplicat dobanzi de intarziere;
  • Obligatiile fiscale scadente dupa aceasta perioada nu sunt considerate obligatii fiscale restante;
  • S-au suspendat masurile de executare silita;
  • Prin OUG 48/2020 sunt aprobate o serie de  măsuri fiscale pentru contribuabilii ce aveau în derulare eșalonări la plată, ei având deja dificultăți financiare;
  • Nu s-a calculat si datorat dobanzi de intarziere pentru plata cu intarziere a ratelor din graficele de esalonare;
  • S-a extins posibilitatea rambursarii TVA;
  • Masurile fiscale inceteaza in termen de 30 zile de la incetarea starii de urgenta;
  • S-au adoptat masuri de sprijin prin OUG 33/2020 s-au acordat bonificatii pentru plata obligatiilor fiscale (bonificații pentru cei ce au achitat impozitul pentru trimestrul I la termenul scadent, fiind de 5% pentru contribuabilii mari și de 10% pentru cei mijlocii și mici);
  • S-a modificat modul de calcul a platilor anticipate
  • S-a implementat obligatia fiscale in platforma ghiseul.ro pentru persoanele fizice si in perioada urmatoare va fi disponibila si pentru contribuabilii persoane juridice;
  • S-a asigurat cadrul legal pentru depunerea electronica a formularelor specifice evitarii dublei impuneri si acordurilor fiscale internationale ;
  • S-a dat posibilitatea solutionarii electronic solicitarilor contribuabililor prin implicarea a 900 de inspectori ANAF (eliberare certificate fiscale, rambursari TVA, etc.);
  • S-a constituit un Grup de Analiza Fiscala care comunica cu mediul de afaceri si academic pe diferite masuri si propuneri

Digitalizarea:

  • SAF-T:  s-a depășit etapa atribuirii contractului și urmează etapele de implementare;
  • Analiza de risc TVA va fi una postînregistrare; criteriile de risc raman cele din Anexa 5;
  • Proiectele mari de digitalizare: s-au asumat din 2019, 14 proiecte pentru a reusi digitalizarea ANAF (exemplu: extinderea spatiului privat virtual, platile electronice, solutionarea contestatiilor in mediul online, dialogul cu contribuabilii in mediul online ); multe proiecte de digitalizare sunt finantate prin fonduri europene;
  • Cel mai mare proiect este proiectul de Big data: integrarea tuturor proceselor si sistemelor utilizate de ANAF, integrarea SAF-T cu celelalte aplicatii de analiza; implementarea unui analytics systems.

Controlul :

  • Activitate de control fiscal nu s-a stopat in perioada crizei sanitare si indiferent de situația socio-economică, contribuabilii trebuie să își îndeplinească obligațiile fiscale;
  • Se vor relua inspectiile suspendate, mai ales cele care nu au putut fi organizate online;
  • In aceasta perioada activitatea s-a orientat si catre analiza si monitorizarea riscurilor, accent pe neconformare la declarare.

Plus d'actualités

Bilans d’évènement

Retour sur: Business Tour Prahova

🚗L'expédition #BusinessTourCCIFER a continué à Prahova. Nous avons  été accompagnés par plus de 40 participants qui ont apprécié l'opportunité de...

Nouveaux membres

ASOCIATIA TECH STATION

Tech Station est une communauté d’experts pour le développement et le financement de l’écosystème IT et digital franco-roumain.

Toutes les news

Partager cette page Partager sur FacebookPartager sur TwitterPartager sur Linkedin
Fermer

Découvrez votre espace privé sur ccifer.ro !