COVID-19  •  Comunicare -Presa  •  Business info

#flashinfo, 23 octombrie. Rolul mediului de afaceri în dezvoltarea de orase inteligente prin digitalizarea serviciilor urbane

Contextul pandemic a scos la iveala imperativul de a avansa procesele de digitalizare in toate domeniile de activitate, fie ca vorbim despre relatia de lucru angajat-angajator sau despre interactiunea institutiilor publice cu companiile si cu cetatenii.

Transformarea digitala este o prioritate in dialogul public intre mediul de afaceri si autoritati, pentru  a simplifica relatia intre administratie si companii si a contribui in atingerea neutralitati climatice la nivel European pana in 2050.

Alaturi de institutiile publice, si cele private sunt actori cheie pentru reusita procesului de transformare digitala si construirea de orase inteligente.

Astfel, tema Matinalului Digital organizat in 22 octombrie de catre CCIFER si Veolia s-a axat asupra a doua prioritati strategice la nivel european: transformarea digitala si tranzitia verde.

Experti tehnici si institutionali invitati:

  • Marcel IONESCU HEROIU - Senior Urban Development Specialist, Urban, Disaster Risk Management, Resilience & Land Europe and Central Asia Region, Banca Mondiala
  • Octavian OPREA - Vicepresedinte, Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei
  • Irina MUNTEANU - CFO Veolia 

Moderator: Raluca LEONTE, CEO Webhelp

 

Principalele subiecte :

  • In urmatorul exercitiu financiar vor fi 2 miliarde de euro disponibili pentru orase inteligente
  • Politica urbana a Romaniei - prima cercetare pe acest subiect isi propune sa traseze ce investitii pot ajuta cu adevarat in rezolvarea unor probleme pentru orase.
  • Sunt 3 actiuni de interventie:

1) Digitalizare pentru inovare si antreprenoriat.

Romania este  una dintre cele mai puțin inovatoare tări din Uniunea Europeana. Una dintre primele propuneri ale Bancii Mondiale ar fi ca procesul de digitalizare si smart city sa inceapa de la oameni si de la cei tineri.

2) Cadastrul digital

3) Datele folosite pentru planificarea strategica

Multe strategii nu sunt fundamentate cum trebuie, pentru că nu ai de multe ori datele necesare la dispoziție.

  1. Big data – exista in Romania, insa trebuie sa fie si prelucrate. Avem baze de date cu 800.000 de intrari – stim ce companii sunt profitabile, de ce anumite orase performeaza mai bine decat altele. Baze de date GIS – teritoriale permit o planificare mai bună a orașelor. Avem câteva orașe cu un centru vechi bine planificat, insa avem cartiere comuniste supraplanificate, cu probleme de rigoare, cu blocuri peste blocuri, fara loc pentru masini, pentru magazine.  

Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei este o instituție atipică pentru zona instituțiilor publice din Romania.

  • ADR face un audit al institutiilor publice si arata cum trebuie transformate procesele.
  • ADR are avantajul de a fi principalul legiuitor în zona de digitalizare, o provocare, deoarece marea majoritatea a legilor, actelor normative ce reglementează diverse fluxuri în Romania au la bază dosarul cu șină.
  • Una din marile realizări ale ADR din această perioadă a fost lansarea platformei aici.gov.ro. A fost cea mai folosită platformă pentru zona guvernamentală.
  • Una din principalele prioritati ale ADR este digitalizarea procesului de inmatriculare a autoturismelor în Romania, achizitionate in Romania sau in afara, deoarece astazi aici se formeaza cele mai lungi cozi din administratia publica. In 6-9 luni procesul va fi digital 100%.
  • ADR studieaza experienta altor state in procesul de digitalizare: Estonia, Lituania, dar si Franta sau Germania care au un numar mare din cetateni care folosesc digitalizarea.
  • Cooperarea dintre sectorul privat și cel public este esențială pentru ADR.
  • 730.000 de utilizatori pe ghiseul.ro
  • ASE va fi inclusa in lista de plati digitale a  ghiseul.ro
  • ADR sprijina ca prin finantari europene functionarii publici să dobândească foarte multe competente digitale, mai mult peste cele de baza.

Digitalizarea pentru mediul de afaceri:

  • Digitalizarea a stat la baza rezilienței multor companii în timpul acestei crize sanitare, care a dus la migrarea in zona online a multor componente de business.
  • Digitalizarea permite si comapniilor mici si medii să inoveze pentru a se dezvolta contribuind la redresarea economica pe scara larga
  • Romania are sansa de a-si creste competitivitatea economica intr-un timp relativ scurt dacă isi va continua convergenta orientata catre digitalizare.
  • Companiile au fost obligate sa se adaptaeze rapid si asistam la o dezvoltare istorica a muncii la distanta si a acccesului digital la servicii din toate domeniile.
  • In cateva luni s-au parcurs 5 ani de dezvoltare a comportamentului digital in afaceri.
  • Studiile arata ca majoritatea oamenilor ce au utilizat canale digitale in această perioadă vor continua sa le foloseasca atunci cand vom reveni la noul normal.
  • Conceptele precum IoT, robotizare, AI trebuie să facă parte din axele strategice ale companiilor ce doresc sa se adapteze la noua economie.
  • In Veolia procesul de digitalizare a început cu multi ani in urma, compania a decis extinderea business transformation – business improvement si integrarea tehnologiei în toate procesele operaționale
  • Veolia Energie Iasi si Veolia Energie Prahova au implementata plata la distantă a facturilor
  • Veolia operează in domenii vitale pentru populatie, in perioada pandemiei a fost in linia 1, lucrand la capacitate maxima pentru asigurarea apei si energiei termice pentru cetateni. Toate echipele de interventie sunt dotate cu tablete, comunicarea se face instant.
  • Veolia a identificat 4 piloni ai digitalizarii:
  1. Angajatul digital
  2. Clientul digital
  3. Procese operaționale digitale
  4. Oferte digitale catre clienti

Concluzii :

    • Exista o importanta componenta de finantare pentru digitalizare in urmatorul cadru financiar multi-anual, dar si in Next Generation EU.
    • Viziunea și inovația sunt puncte cheie ale transformării organizationale.
    • Deciziile orientate catre viitor si digitalizare pot duce nu doar la eficientizarea muncii in interiorul companiei și sporirea confortului pentru clienti, nu doar la supraviețuire in situatii de criza ci si la performante, atunci cand o organizatie, in fata unor crize, poate transforma provocarile in oportunitati.

Plus d'actualités

Noi membrii

Libra Guard

Servicii Profesionale de Securitate

Membri

În sala de escaladă nu plâng

Sunt Ionuț, am 6 ani și sufăr de parapareză spastică. Îți vorbesc în numele a 100 de copii cu dizabilități, ca mine, care au nevoie de SUPERPUTERI! ...

All news

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Descoperă spațiul tău personal pe ccifer.ro !

Close

Descoperă spațiul tău personal pe ccifer.ro !