Comunicare -Presa  •  Business info

#flashinfo, 20 mai. Ordin al Ministurului Muncii de revenire la muncă & ghid pentru întoarcerea la muncă

Pe 17 mai Ministerul Muncii și Protecției Sociale a publicat Ordinul comun cu Ministerul Sănătății privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS Cov-2 și pentru asigurarea desfășurării activității la locul de muncă în condiții de securitate și sănătate în muncă, pe perioada stării de alertă.  

Documentul de recomandări este adresat sectorului public și privat și este însoțit de un Ghid pentru revenirea la muncă în condiții de siguranță pentru angajați și pentru angajatori.

Prezentul ordin  nr. 3577/2020 emis în temeiul hotărării nr.24/2020 care aprobă instituirea stării de alertă  prevede măsuri pentru angajatori și angajați, precum și măsurile necesare în cazul în care un angajat este infectat și/sau suspect astfel:

 Măsuri pentru angajator:

  • Reinstruirea SSM  adaptată riscurilor reprezentate de infecția cu SARS-CoV-2 a tuturor lucrătorilor care au stat acasă în perioada stării de urgență în regim de șomaj tehnic, telemuncă, muncă la domiciliu etc.
  • Stabilirea activităților ce pot fi continuare și/sau adaptate  și implementatrea măsurilor necesare reluării activității în condițiile respectării măsurilor de prevenire a răspândirii SARS-CoV-2, inclusiv pentru desfășurarea activității în regim de telemuncă sau muca la domiciliu
  • Identificarea riscurilor specifice  condițiilor de contamitarea și actualizarea documetului de evaluarea a riscurilor pentru securitarea și sănătatea angajaților la noile condiții de desfășurare a activității
  • Stabilirea  de consultări cu reprezentanții angajaților responsabili de SSM
  • Afișarea la intrare și în locuri vizibile  pentru angajați și vizitatori a regulilor de conduită pentru prevenirea îmbolnăvirilor
  •  Informarea angajaților  în prealabil prin comunicarea electronică cu privire la riscurile de infectare şi de răspândire a virusului, cu privire la măsurile de protecţie şi la regulile de distanţare socială care se aplică în cadrul unităţii, precum şi cu privire la la regulile pentru gestionarea situaţiilor în care angajaţii sau alte persoane care au acces la locul de muncă prezintă simptome ale infectării cu coronavirusului SARS-CoV-2;
  • Informare angajaților cu privire la precauțiunile universal valabile
  • Asigurarea voluntară a echipamentelor individuale de protecți (mască, mănuși) în funcție de specificul activității
  • Asigurarea că în sediul angajatorului, persoanele externe (furnizori, clienți, etc.) respectă măsurile de de protecție stabilite
  • Comunicarea permanentă cu medicul/serviciul de medicina muncii pentru monitorizarea stării de sănătate a angajaților pentru a activa măsurile preventive
  • Individualizarea programului de lucru al angajaților pentru asigurarea existenţei unui interval de minimum o oră la începerea şi la terminarea programului de muncă, pe parcursul a minimum trei ore, în tranşe de minimum 20% din personal, fără a afecta durata programului normal de lucru, în cazul angajatorilor cu un număr mai mare de 50 de angajaţi care desfăşoară activitatea în acelaşi spaţiu de lucru. Măsura are în vedere inclusiv spaţiile de lucru cu mai mult de 50 de angajaţi, indiferent dacă salariaţii aparţin unor angajatori diferiţi, fără a afecta durata programului normal de lucru;
  • Delimitarea de culoare specifice de acces în incita sediului pentru evitarea aglomerării
  • Limitarea accesului la zonele comune și asigurarea distanțării sociale în aceste zone
  • Stabilirea regulillor de evitarea a situațiilor accidentale de formare a grupurilor spontane și nesecurizatea în incinta clădirii
  • Desemnarea unui reprezentant pentru  verificarea temperaturii persoanelor care intră în unitate
  • Asigurarea triajului observațional prin verificarea temperaturii la începutul programului de lucru și ori de câte ori este necesar
  • Amplasarea dozatoarelor de dezinfectant la intrarea în unitate și în fiecarea sector al locului de muncă
  • Interzicerea accesului persoanelor care prezintă simptome de infectare
  • Întreruperea oricărui contact  între angajator/angajat/alte persoane cu persoane simptomatice
  • Aplicarea benzilor de marcarea a distanței recomandate în spații în care se lucrează cu publicul
  • Dispunerea aerisirii birourilor minim o dată pe zi
  • Dezinfectarea  balustradelor, mânerelor ușilor, ferestrelor din unitatea, precum și a altor zone intens folosite minim o dată pe săptămână
  • Acordarea pauzelor de masă eșalonat
  • Evitarea folosirii instalației de climatizare și dac ă nu este posibil, asigurarea realizării nebulizăriiși dezinfecției acesteia
  • Asigurarea la grupurile sanitare, vestiare, săli de mese, a spăunului și dezinfectantului în permanență
  • Amenajarea spațiului de lucru pentru asigurarea distanțării și limitarea deplasărilor în afara locului de muncă
  • Limitarea circulației documentelor în format fizic

 

Măsuri în cazul în care un angajat este suspect/confirmat cu infectare cu coronavirusul SARS-CoV-2:

  • Izolarea angajaților cu simptome respiratorii și febră mai mare de 37,3°C şi/sau stare general alterată, apărute în timpul programului de lucru și trimiși la domiciliu sau la unități sanitarea în funcție de starea acestora
  • dacă intervalul de timp în care angajatul/persoana suspectă/confirmată s-a aflat în incintă este mai scurt de 7 zile: se închid toate încăperile unde acesta a avut accces, se va asigura aerisire mecanică a încăperii și se amână efectuarea curățeniei timp de 24 de ore
  • dacă au trecut mai mult de 7 zile de când angajatul/persoana suspectă/confirmată s-a aflat în incintă:  nu se aplică dezinfecția suplimentară, dar se informează  persoanele cu care angajatul/persoana suspectă/confirmată a venit în contact prelungit (mai mult de 20 de minute, la o distanţă mai mică de 1,5 m şi fără mască) şi se impune izolarea la domiciliu a acestora pentru 14 zile, cu monitorizarea de către aceste persoane a semnelor şi a simptomelor de infecţie respiratorie.

Măsuri pentru angajații din sectprul public și privat :

  • Respectarea instrucțiunilor prevăzute în planul de prevenire şi protecţie şi instrucţiunile proprii de securitate şi sănătate în muncă întocmite de către angajator pentru prevenirea răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2;
  • Purtarea măștilor la locul de muncă
  • Schimbarea echipamentului de protecție (mască și mănuși) utilizat în drum spre locul de muncă
  • Oferirea acceptului pentru verificarea termperaturii corporale la intrarea în sediu
  • Înștiințarea imediată a angajatorului dacă prezintă simptome ale infectării cu virusul SARS-CoV-2
  • Rămânerea la domiciliu dacă prezintă simptome cu anunțarea angajatorului și contactarea medicului de medicină a muncii sau 112 dacă starea este gravă
  • În cazul carantinei instituţionalizate, revenirea la serviciu se va face cu adeverinţa pentru concediu medical, eliberată în baza avizului epidemiologic emis de către direcţia de sănătate publică din judeţul în care îşi desfăşoară activitatea/municipiul Bucureşti, la încheierea perioadei de carantină; angajatorii de tip instituţii/autorităţi publice suportă integral indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate aferente certificatelor de concediu medical pentru carantină ale propriilor angajaţi;
  • Întreruperea oricărui contact cu persoane simtomatice
  • Dezinfectarea spațiului de lucru și a obiectelor necesare activității proprii

Pe data de 20 mai a fost emis un nou ordin comun între Ministerul Sănătății și Miniasterul Afacerilor Internecare aduce completări cu privire la normele obligatorii ce trebuie urmate de angajator și angajat pentru prevenire infectăii cu noul virus. Detalii aici.

Plus d'actualités

Noi membrii

Libra Guard

Servicii Profesionale de Securitate

Membri

În sala de escaladă nu plâng

Sunt Ionuț, am 6 ani și sufăr de parapareză spastică. Îți vorbesc în numele a 100 de copii cu dizabilități, ca mine, care au nevoie de SUPERPUTERI! ...

All news

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Descoperă spațiul tău personal pe ccifer.ro !

Close

Descoperă spațiul tău personal pe ccifer.ro !