Comunicare -Presa  •  Business info

#flashinfo, 6 mai. Piața imobiliară

Este deja evident că pandemia generată de COVID 19 va schimba modul în care înțelegem toate sectoarele economice și sociale. În ceea ce privește adaptabilitatea din sectorul vânzării cu amănuntul, măsurile avute în vedere cuprind două abordări: schimbarea practicilor de lucru și adaptabilitate la noi metode de lucru.

VÂNZAREA CU AMĂNUNTUL

Pe termen mediu și lung, s-a ajuns la un consens cu privire la efectele pandemiei. Sectoarele cele mai afectate sunt sănătatea, clădirile de birouri și vânzarea cu amănuntul. În plus, principalele motive identificate de companiile întrebate sunt aceleași: reducerea venturilor, planificarea anuală sau întarziată, discontinuități în ceea ce privește distribuitorii sau probleme logistice etc.

Telemunca a fost una dintre principalele acțiuni întreprinse de guvern pe perioada stării de urgență. Cu toate acestea, o majoritate de 67% dintre actorii vânzării în detaliu consideră că întoarcerea la birou va fi posbilă cel mai devreme la vară. O anchetă (disponibilă aici) arată că deschiderea față de telemuncă se conturează în jurul unei varietății de poziții – 11% consideră că acestă opțiune nu este aplicabilă, 61% estimează că telemunca timp de 1-2 zile/sptămână ar putea fi o soluție viabilă și doar 8% ar aprecia telemunca timp de 3-4 zile/săpămână.

Pe perioada izolării, 62% din reprezentanții sectorului de vânzări cu amănuntul interogați și-au suspendat sau întarziat toate plățile de chirii și servicii, 52% au cerut deja o reducere a prețului chiriei și 45% dintre aceștia iau în considerare reduceri salariale. În fapt, majoritatea de (88%) a optat pentru punerea în aplicare a șomajului technic și a întârzierii plăților impozitelor și chiriilor (62%). În ceea ce privește așteptările, 70% consideră că o consecință a pandemiei va fi reducerea costurilor de închirere.

Sunt deja prevăzute estimări pentru perioada de după criză: prioritizarea e-commerce (67%), închiderea magazinelor (36%) sau chiar campanii agresive de marketing (19%). Cu toate acestea, 66% sunt de acord cu plata chiriilor spațiilor comerciale, astfel încât la ieșirea din carantină, partea logistică să fie asigurată. Sectorul de vânzare cu amănuntul este adăugat la domeniile în care „revenirea la normalitate” ar fi estimată în anul 2021.

În ceea ce privește vânzările online, 60% din actorii vânzării cu amănuntul au înregistrat o creștere față de anul precent. Mai mult, restul, de 40%, iau în considerare necesitatea digitalizării și a unei prezențe puternice online. Pentru mai multe informații, consultați acest sondaj.

PROPRIETARII DE IMOBILIARE PE PERIOADA PANDEMIEI

Chiar dacă pandemia coronavirus continuă să afecteze sănatatea publică și stabilitatea economică, încercăm să întelegem și să anticipăm dinamica fiecărui sector.

În ceea ce privește domeniul de imobiliare, după o lună de izolare, 54% dintre propietari au simțit deja un impact negativ al pandemiei, dar ei anticipă de asemenea că această criză este similară celei din 2009. De aceea, există deja estimări pentru perioada 2020-2021.

Mai mult, 44% dintre proprietari consideră că afacerile “se vor întoarece la normal” în 2021, iar 45% esitimează că piața nu va înregistra schimbări semnificative cu privire la plata chiriilor. Puteți consulta ancheta realizată de Colliers International, aici.

EFECTELE PANDEMIEI SI „NOUA REALITATE”

Construcția  „Noii realități” va deveni recurentă în perioada care urmează, ceea ce face că noi practici vor fi implementate.

Conform unui Raport  Avison Young 2020 Global Forecast o serie de schimbări fundamentale sunt deja observabile. Mai multe companii au implementat telemunca, iar digitalizarea este percepută ca o soluție viabilă în procesul asigurării continuității afacerilor. În plus, la nivel corporativ, sanătatea angajaților și flexibilizarea condițiilor de lucru au devenit prioritare. Nevoia imperativă de distanțare socială se  reflectă, de asemenea în transfigurarea de practici, „norme”, ca plata online sau fară contact, în mod clar încurajată, precum și în procesul de self scan al produselor la supermarket.

Cu toate acestea, succesul reatail-ului prin intermediul e-commerce nu trebuie sa fie dus la extrem, deoarece multe dintre companii au dificulăți de onorare a cererilor. Un alt subiect sensibil, referitor la efectele crizei este situația lanțurilor de distribuție, grav impactate de restricțiile de circulație, care pun în pericol continutatea activităților de de vânzare cu amănuntul.

Digitalizarea și dezvoltarea IoT (Internet of Things), pentru crearea de clădiri și orașe inteligente, nu este neapărat un efect al pandemiei, ci un proces mult accelerat. De fapt, criza a generat, de asemenea, o serie de efecte „pozitive”, cum ar fi capacitatea antreprenorilor de a lua în considerare soluții pentru continuitatea și stabilitatea afacerilor pe termen lung, aspecte referitoare la sănătate și securitate în muncă sunt îmbunătățite, iar reducerea amprentei de carbon este determinată de dezvoltarea digitală și de tendința de utilizare a video conferințelor, ceea ce reduce călătoriile de afaceri.

Pentru multe persoane, posibilitatea de a ieși din casă și de a se „întoarce la muncă” va fi luată imediat ce va fi posbil, dar cu îngrijorări semnificative cu privire la riscul de infecție. De aceea, probabil, va exista o dorință generală de a evita transportul public aglomerat. În unele cazuri, poate fi posibilă evitarea călătoriilor „tradiționale” în „oraș” - de exemplu, lucrând de la birouri suburbane sau sucursale din afara centrelor orașului sau folosind furnizori locali de birouri flexibile care pot asigura medii de lucru departe de casă și care nu necesită deplasări în „oraș”.

Zilele de lucru pot fi, de asemenea, prelungite sau modificate pentru a permite navetiștilor să evite perioadele aglomerate în mod tradițional. Munca în ture, variând zilele și orele în care oamenii sunt fizic la muncă, ar putea deveni mult mai frecvente între companiile din sector. O dată „întorși la muncă”, angajații vor constata că o serie de colegi vor lucra în continuare, de la distanță, conferințele telefonice sau video rămânând o caracteristică a modului de lucrul după pandemie.

Unele îmbunătățiri ale sectorului cu amănuntul nu sunt determinate neapărat de criză COVID, ci mai degrabă accelerate. Mai multe informații sunt disponibile aici.

CONCLUZII

Impactul acestei crize va schimba dinamica în ceea ce privește comerțul cu amănuntul. Cu toate acestea, ideea că o „noua normalitate”, care diferă radical de cea pe care o cunoștem astăzi, pare puțin nebunească.

Restricțiile privind deplasările și activitățile noastre vor fi în mod probabil ridicate în mod pregresiv până la descoperirea unui vaccin. Primul pas pentru „revenirea la normal” va presupune menținerea măsurilor menite să prevină o reapariție a pandemie.

 

Plus d'actualités

All news

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Descoperă spațiul tău personal pe ccifer.ro !

Close

Descoperă spațiul tău personal pe ccifer.ro !