COVID-19  •  Comunicare -Presa  •  Business info

#flashinfo, 17 iunie. Intoarcerea la birou : masurile pentru sanatatea si securitatea angajatilor pe perioada starii de alerta

Pandemia COVID-19 ne-a aratat ca dispunem de capacitatile necesare pentru a ne adapta intr-un mod rapid si eficient indiferent de context, in ciuda schimbrilor legisaltive de pe o zi pe alta si a dinamicii pietei muncii generate de pandemie.

Reinceperea progresiva a activitatii, trecerea de la perioda de restrictii la o stabilizare a situatiei, pune numeroase semne de intrebare si implica pregatirea conditiilor necesare atat pentru atingerea obiectivelor companiei, cat si pentru prezervarea sanatatii si securitatii salariatilor.  

Azi, una din principalele provocari pentru angajatori privind reinceperea activitatii la sediul companiei este reprezentata de asigurarea securitatii si sanatatii salariatilor.

Care este responsabilitatea angajatorului privind sanatatea si securitatea echipei sale in aceasta perioada ? 

Incepand cu 15 mai 2020, Romania ase afla in stare de alerta. La 17 iunie, starea de alerta a fost reinnoita pentru inca 30 de zile suplimentare, potrivit Hotararii guvernamentale nr. 476/2020, publicata in « Monitorul Oficial » Partea I, nr. 515 din 16 iunie. In urma acestei decizii, nu exista modoficari importante privind masurile ce trebuiesc luate de catre angajatori pentru reinceperea activitatii la sediul companiei. Masurile existente raman in vigoare.

Reintoarcerea salariatilor la birou trebuie sa se faca in conditii de securitate, atat pentru angajator cat si pentru angajati, iar in consecinta trebuie tratata cu seriozitate de catre ambele parti. Angajatorul trebuie sa dovedeasca ca pune in aplicare toate mijloacele necesare pentru asigurarea securitatii salariatilor si pentru impiedicarea propagarii SARS CoV-2.

Masurile publicate pe 17 mai de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si de catre Ministerul Sanatatii, continua sa ramana in vigoare. Este vorba despre Ordinul comun privind masurile pentru preventia contaminarii cu coronavirus SARS Cov-2 si Ghidul pentru reinceperea activitatii in conditii de securitate pentru angajati si angajatori.

Pentru a afla mai multe, click aici.

Masuri de securitate pentru angajati

Conform principiilor generale de preventie, masurile organizationale si colective sunt privilegiate. Distantarea fizica reprezinta masura de preventie prioritara. Pentru angajatii care revin la birou, in special cei care lucreaza in sistemul de open space, distantarea sociala ramane principala preocupare. Spatiul de lucru va trebui modificat pentru a putea asigura membrilor echipei confortul de care au nevoie.

De asemenea, in perioada starii de alerta, portul mastii de protectie este obligatoriu in spatiile publice inchise, in spatii comerciale, in mijloacele publice de transport si la lucru, pe toata perioada prezentei in unul dintre aceste spatii.

Angajatorul va furniza angajatilor sai o masca adaptata riscului de contaminare generat de ambianta locului de munca si are ca obligativitate sa puna in aplicare masurile privind dezinfectarea obligatorie a mainilor inainte de intrarea in sediul companiei si masurarea temperaturii, cu interzcerea accesului pentru toate perosanele care au temperatura mai mare de 37,3[II1] °C.

Angajatorul are obligatia de a pune in aplicare propriile proceduri in functie de evaluarea riscurilor pentru fiecare angajat, in functie de orele de lucru, de specificitatile activitatii, de structura organizationala si de structura sediului. Pentru a afla mai multe, click aici.

Utilizarea manusilor nu este preconizata pentru protectia impotriva Coronavirusului, cu exceptia in cazurilor particulare de contact probabil cu virsului si pentru unica folosinta ( ?)

Formare si comunicarea privind sanatatea si securitatea angajatilor

Un seminar specific, privind sanatatea si securitatea angajatilor – planul de actiune in contextul intoarcerii la birou se va desfasura pe 23 iunie in prezenta expertului in domeniul sanatatii si a securitatii muncii si al reprezentantului Directiei Securitatii si Sanatatii Muncii si Inspectiei Muncii.  

Pentru a afla mai multe, click aici.

*Consultati cadrul legisaltiv ce se aplica in perioada starii de alerta :

OUG 70/2020 privind reglementarea unor masuri, incepand cu data de 15 mai 2020, pentru modificarea si completarea Legii 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educatiei nr. 1/2011, precum si a altor acte normative
Legea nr.55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 
HG 16/2020 privind declararea stării de alertă și măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 
Ordinului Comun al Ministerului Muncii și Protectiei Sociale nr. 3577/2020 și a Ministerului Sanatatii nr. 831/2020 privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus Covid-19 și pentru asigurarea desfășurării activității la locul de muncă în condiții de securitate și sănătate în muncă, pe perioada starii de alertă 
Ghidul pentru angajatori emis de Ministerul Muncii si Protectiei Sociale 
Ordinului comun al Ministrului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri nr.1731/2020 și al Ministerului Sănătatii nr.832/2020 privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus Covid-19 și pentru asigurarea desfăsurării activitătilor în condiții de siguranță sanitară în domeniul economiei, pe durata starii de alertă 

 


Actualitati CCIFER

 [II1]

 

Plus d'actualités

All news

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Descoperă spațiul tău personal pe ccifer.ro !

Close

Descoperă spațiul tău personal pe ccifer.ro !