Comunicare -Presa  •  Business info

#flashinfo, 26 mai. Reînceperea activității companiilor aeriene, HoReCa și de ridesharing

Începând cu instituirea, pe 16 martie, a stării de urgență pe întreg teritoriul României și instituirea, ulterior, pe 15 mai, a stării de alertă, companiile din România și-au schimbat rapid și în mod radical modul de funcționare, multe încetându-și activitatea sau recurgând fie la șomaj tehnic, fie la măsuri de flexibilizare a muncii.

Vă invităm să citiți în #flashinfo o sinteză cu privire la reînceperea activității în sectorul companiilor aeriene, a sectorului HoReCa și a celui de ridesharing, prevăzută începând cu 1 iunie.

Pe 20 mai, Ludovic Orban, prim-ministrul României, a anunțat o serie de măsuri ale Executivului menite să susțină companiile ce își reiau activitatea și readuc la muncă angajații plasați în șomaj tehnic pe perioada stării de urgență (Delcarația Primului Ministru, 20 mai 2020 ). Măsurile sunt posibile prin punerea în aplicare a programului european SURE, menit finanțării măsurilor active de ocupare a forței de muncă ale statelor membre UE.

Astfel, premierul României susține că, în cazul firmelor care își reiau activitatea, șomajul tehnic va fi înlocuit de o măsură de susţinere prin alocarea unui procent din salariul brut de până la 41,5%.

În cazul industriilor ce nu își pot relua activitatea din cauza restricțiilor impuse și în stare de alertă, este prevăzută în continuare măsura șomajului tehnic.

Companiile aeriene

Începând cu exiprarea, pe 28 mai, a măsurii suspendării zborurilor externe, majoritatea companiilor aeriene din România își reiau activitatea. Acestea vor înăspri măsurile speciale de siguranță pe întreg parcursul procesului, de la check-in, îmbarcare, derulare a zborului și până la debarcare, purtarea măștii fiind obligatorie pe toată durata zborului. Măsurile sanitare specifice  sunt disponibile pentru consultare pe site-urile companiilor.

  • Companiile AirFrance și KLM își reiau zborurile începând cu 3 iunie
  • Compania Tarom reia zborurile către o serie de destinații Europene, printre care Italia, Belgia, Spania, Olanda și Marea Britanie, începând cu 26 mai

Pentru mai multe detalii, puteti accesa:

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/ce-companii-aeriene-isi-reiau-zborurile-in-romania-majoritatea-destinatiilor-din-europa-se-redeschid-treptat-din-iunie.html

https://www.airfrance.ro/RO/en/common/page_flottante/hp/news-air-traffic-air-france.htm?_ga=2.89338203.1771383959.1590489201-1923001606.1590489201&_gac=1.209005862.1590489772.EAIaIQobChMIt7Ge-6nR6QIVGojVCh3e3AsjEAAYASAAEgL8ofD_BwE

 

Industria HoReCa

Sectorul HoReCa se numără printre sectoarele cele mai afectate de criza sanitară actuală. După două luni și jumătate de inactivitate, terasele și hotelurile își vor relua, progresiv, activitatea începând cu data de 1 iunie, urmând ca, odată cu 15 iunie, să se deschidă și restarantele. Până pe 1 iulie se urmărește redeschiderea tuturor localurilor HoReCa.

Pe 18 mai, reprezentanții industriei HoReCa au avut o întâlnire cu premierul României. Aceștia cer, în urma întâlnirii și a anunțului redeschiderii progresive a restaurantelor și a hotelurilor, stabilirea protocoalelor de protecție sanitară reglementate de catre ANSVSA referitoare la clienți, angajași și spații.

Pentru mai multe informații, accesați : https://www.zf.ro/companii/industria-de-20-mld-lei-a-horeca-revine-la-viata-incepand-cu-1-iunie-19147752

 

Ridesharing 

Companiile de ridesharing și-au văzut cifra de afaceri diminuată aproape integral în perioada stării de urgență. Odată cu suspendarea stării de urgență și insituirea stării de alertă, veniturile companiilor de ridesharing precum Uber, Yango, Bolt sau Black Cab au început să crească, însă rămân foarte scăzute în comparație cu nivelurile înregistrare înainte de carantină. Mai multe detalii aici.

Platforma de ridesharing Uber For Business include acum serviciul Commute, pentru a oferi companiilor care încep să revină la locul de muncă soluții sigure de deplasare pentru angajați. Mai multe detalii aici. Ca măsuri sanitare, șoferii Uber din majoritatea țărilor sunt sunt rugați să confirme că poartă o mască de protecție printr-un selfie, înainte de a se conecta în aplicație, precum și să asigure dezinfectarea mașinii. Atât pasagerii, cât și țoferii sunt rugați să poarte măști de protecție pe durata cursei.

Și platforma Bolt se adaptează noilor realități, urmând să-și extindă serviciile de ride-hailing, micromobilitate și livrare de produse alimentare în Europa și Africa, odată cu investiția de 100 de milioane de euro anunțată de Naya Capital Management. Mai multe detalii aici.

Ghidul CCIFER de utilizare corectă a echipamentelor de protecție

În contextul reînceperii activității companiilor din majoritatea sectoarelor economice, CCIFER vă propune un ghid al echipamentelor de protecție, în special în ceea ce privește măștile, pentru a vă ghida în alegerile dvs., prin recomandări care trebuie înțelese în lumina profesiilor și nivelurilor de expunere la virus, știind că este mai ales necesară respectarea directivelor serviciilor dumneavoastră de securitate și sănătate în muncă, precum și ale statului.

CCIFER a realizat, de asemenea, un catalog de produse și furnizori care să vină în întâmpinarea nevoilor dumneavoastră.  Solicitați catalogul CCIFER de furnizori calificați pentru echipamentele de protecție la adresa commercial@ccifer.ro

Plus d'actualités

Noi membrii

Libra Guard

Servicii Profesionale de Securitate

Membri

În sala de escaladă nu plâng

Sunt Ionuț, am 6 ani și sufăr de parapareză spastică. Îți vorbesc în numele a 100 de copii cu dizabilități, ca mine, care au nevoie de SUPERPUTERI! ...

All news

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Descoperă spațiul tău personal pe ccifer.ro !

Close

Descoperă spațiul tău personal pe ccifer.ro !