Comunicare -Presa

MAKE IT ICONIC ! MARQUEZ LES ESPRITS

Ambasada Franței în România a găzduit conferința de lansare a campaniei internaționale “Make it iconic ! Marquez les esprits ». Acest slogan a fost anunțat de președintele francez Emmanuel Macron în 30 octombrie 2023 pentru a promova atractivitatea Franței prin intermediul “mărcii Franța”.

Această inițiativă mobilizează întreaga rețea diplomatică franceză, pune în evidență atuurile țării în materie de dinamism industrial și economic, de potențial de inovare și de vitalitate culturală și artistică, astfel încât investitorii și talentele din întreaga lume să își împlinească visele în Franța și împreună cu Franța.

Evenimentul a avut loc în 15 noiembrie la București și a fost deschis de ES Nicolas Warnery, Ambasadorul Frantei în România, urmat de intervențiile CCIFER (Adriana Record), Dacia (Cristian Nevzoreanu), ACAROM (Adrian Sandu) și Docpress (Liviu Apolozan).

Discursul Adrianei Record, director executiv Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Franceză în România:

(text integral)

"Spiritul francez nu încetează să surprindă, să fascineze, să schimbe lumea” declara pe 30 octombrie președintele Emanuel Macron în deschiderea campaniei Marquez les esprits. Make it iconic.

50% din cifra de afaceri a startup-urilor franceze este realizată la internațional, iar cel puțin unul din trei are un birou de reprezentare în afara Franței. Reflexul global  face parte din ADN-ul noii generații de antreprenori francezi, care asociază reușita cu excelența, inovația și curajul.

Deci, de ce ar alege o companie românească să investească în Franța ?

În primul rând – argumentele de business

Cele mai importante sunt legate de

  • Stimulentele pentru inovație, cercetare și dezvoltare, precum creditul de impozit și programele de accelerare. Peste 54 de mld au fost alocate în 2021 pentru susținerea filierelor ecologice și digitale, finanțând investițiile din faza de cercetare și până în cea de industrializare.
  • O dinamică economică puternică pe sectoare cu valoare adăugată precum – turism, gastronomie, industrii creative, aeronautică, auto, digital, AI – bazata pe talente și pe competente de înalt nivel

Al doilea motiv pentru care o companie românească ar investi în Franța este  încrederea că va reuși

Aceasta încredere vine mai ales din ancorarea solidă într-un parteneriat economic franco-român sustenabil, bazat pe

  • 30 de ani de prezență continuă a investițiilor franceze în România, acoperind toate sectoarele cheie pentru dezvoltarea economică a țării
  • 4 200 de companii cu capital francez, care generează peste 125 000 de locuri de muncă
  • O modificare de paradigma investițională: Tranziția de la modelul low cost - best cost către added value

În 2022, investițiile franceze în România se ridicau la 10, 5 mld de euro, iar comerțul bilateral la 10, 7 mld euro, făcând din Franța unul dintre principalii parteneri economici ai României. Această colaborare a generat un impact pozitiv pentru companiile românești, pregătindu-le ca la rândul lor să acceadă la o piață globală :

  • Efortul de integrare locală a marilor investitori în industrie a generat dezvoltarea lanțurilor de furnizori. Aveți exemplul Dacia, care prin campania Produs în România a vizat identificarea producătorilor români de componente și subcomponente ca o alternativă la furnizorii internaționali
  • Creșterea competentelor și competitivității companiilor românești a condus la diversificarea portofoliului lor de clienți, la creșterea apetitului pentru inovare si dezvoltare și a contribuit la obiectivul comun de recentrare economică în Europa, reducând astfel dependența de Asia
  • Și nu în ultimul rând, francofonia. În cele peste 120 de filiere universitare francofone, care merg de la studii tehnice, până la studii juridice sau de management, companiile românești găsesc tinere talente atrase de o experiență internațională și se îndreaptă către piața franceză fără bariere lingvistice

Pe scurt, campaniile românești au avut șansa de a învăța și de a crește din colaborarea cu partenerii lor francezi în România și au oportunitatea de a aplica această experiență în abordarea unei piețe mature.

Al treilea motiv pentru care o companie românească ar investi în Franța este  aspirația ca va juca într-o ligă de excelență

Franța este cea mai atractivă țară pentru investiții din Europa pentru al patrulea an consecutiv și aproape 9 000 de companii au ales Franța ca destinație de investiții în ultimii 5 ani. O companie pe o piață globală este mai inovatoare și mai eficientă, comunica mai bine si gestionez mai bine riscurile. Iar companiile românești sunt din ce în ce mai recunoscute pentru valoarea adăugată în sectoare precum industria sau serviciile informatice așa cum veți vedea și în exemplele oferite de Dacia sau de DocProcess.

Pe acest drum al internaționalizării, companiile nu pleacă singure- alături de ele au organizații de business solide care le pot oferi expertiza necesara pentru a le pregăti pentru următorii pași : Business France care oferă asistență în identificarea următorilor pași, CCIFER ca vă poate acompania pentru a identifica parteneri de încredere, cluburile francofone regionale care vă pot ghida către interlocutori adaptați, La French tech care vă poate inspira prin excelență tehnologică si performanta antreprenorială, și în fine, numeroase companii care au reușit în această aventură si care pot împărtăși din experiența lor.

Așa cum vorbim despre calitate germană sau despre precizie elvețiană, la fel putem vorbi despre un anumit stil de business a la française, in care excelența, inovația și curajul sunt ingredientele de bază.

Domnule Ambasador, vă mulțumesc pentru invitația pe care ați adresat-o astăzi companiilor românești de a marca spiritele și de a alege Franța pentru următoarea lor investiție.

 

Mai mult despre campanie aici

Plus d'actualités

All news

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Descoperă spațiul tău personal pe ccifer.ro !

Close

Descoperă spațiul tău personal pe ccifer.ro !