Membri
Studiu în premieră Nhood România: Piața românească de divertisment activ din centrele comerciale, de trei ori mai mare ca în 2019, evaluată la 30 milioane EUR în 2024
București, 27 Noiembrie 2025 – Nhood, companie de servicii și soluții de real estate integrate, prezentă în 10 țări europene, inclusiv în România, a lansat primul studiu dedicat pieței de entertainment (divertisment) activ din centrele comerciale din România: “Beyond Retail: Mapping the Growth of Active Entertainment in Romania’s Shopping Malls – The shift from pure retail to experience-driven destinations”.
Realizat în 60 de centre comerciale cu o suprafață închiriabilă cumulată de peste 2,7 milioane mp, studiul cartografiază 116 formate distincte de entertainment operate de 54 de operatori și evidențiază un sector în plină expansiune, marcat de diversificare, profesionalizare și creșterea gradului de sofisticare. Studiul propune o diferențiere conceptuală între formele active și pasive de entertainment, în linie cu abordarea de specialitate din această industrie și se concentrează pe documentarea formelor și modelelor de divertisment activ.
„Sectorul de divertisment din centrele comerciale de tip mall se bucură de o creștere rapidă, care redefinește relevanța unui centru comercial. Piața nu avea însă date concrete care să poată ghida jucătorii din industrie în deciziile lor de investiții ori în strategiile de dezvoltare. Astfel că Nhood a luat inițiativa de a realiza primul studiu din piață, pas necesar pentru profesionalizarea pieței și pentru dezvoltarea unor proiecte mai competitive, mai bine fundamentate și mai adaptate tendințelor actuale. Așa cum a reieșit din datele analizate, nu mai vorbim despre un serviciu complementar, ci despre un motor al experienței, un diferențiator esențial în atragerea vizitatorilor și în transformarea mallurilor în destinații de petrecere a timpului liber. Nhood va continua să contribuie să sprijine evoluția industriei prin date, expertiză și inițiative care susțin inovația”, Bogdan Aldea, Head of Business Development în cadrul Nhood România.
Datele analizate arată un potențial semnificativ de creștere a pieței de entertainment în următorii ani, pe fondul unei transformări structurale a modului în care vizitatorii percep și folosesc spațiile comerciale. În plus, componenta de divertisment activ din centrele comerciale de tip mall s-a situat la valoarea de 28-30 de milioane de euro în 2024, fără a lua în calcul locațiile de socializare competitivă (bowling, biliard, tenis de masă etc.) care funcționează și continuă să crească accelerat.
Potrivit studiului Nhood, România traversează cea mai dinamică perioadă din istoria sectorului de entertainment activ, definit prin experiențe ce implică participarea vizitatorilor - de la locuri de joacă și jocuri de tip arcade la atracții imersive și Family Entertainment Centers. Datele indică o tendință clară spre sofisticare, modernizare și diversificare, în timp ce mallurile își redefinesc rolul de simple centre comerciale, devenind adevărate destinații de recreere și socializare.
În prezent, 95% dintre mallurile analizate integrează cel puțin o componentă de divertisment activ, iar piața este de aproape trei ori mai mare comparativ cu anul 2019. Această evoluție confirmă faptul că entertainmentul a devenit un pilon structural al ecosistemului comercial, iar impactul său va continua să crească. România se poziționează chiar înaintea unor piețe europene mature: doar 5% dintre mallurile locale nu oferă forme de divertisment activ, față de procente semnificativ mai mari în Austria, Germania sau Italia, unde între 40% și 55% dintre centre nu includ astfel de facilități.
Această dinamică este alimentată de schimbarea preferințelor vizitatorilor, care caută din ce în ce mai mult experiențe ce combină recreerea, interacțiunea și noutatea. Mallurile răspund prin extinderea ofertelor de divertisment și prin introducerea unor concepte noi, inclusiv atracții internaționale și formate imersive. Creșterea competiției și fragmentarea pieței, în special în zona de playground și arcade, susțin potențialul mare de dezvoltare pentru următorii ani, inclusiv pentru diversificarea operatorilor și maturizarea modelului de business.
Centrele comerciale rămân destinațiile preferate pentru cumpărături și petrecerea timpului liber pentru români, iar prin dezvoltarea unui ecosistem de entertainment coerent și adaptat la cerințele pieței, România are șansa de a deveni un reper european în transformarea centrelor comerciale în destinații complete de petrecere a timpului liber.
Pentru a citi integral studiu Nhood Romania: “Beyond Retail: Mapping the Growth of Active Entertainment in Romania’s Shopping Malls – The shift from pure retail to experience-driven destinations” intră aici: https://nhood.ro/studii/
Despre NHOOD SERVICES ROMÂNIA:
Nhood Services România este o companie de servicii integrate de real estate, specializată în operarea și comercializarea proiectelor mixte, gestionarea activelor și dezvoltarea de proiecte sustenabile si de regenerare urbană. Acționând în numele proprietarilor de active, Nhood oferă o gamă largă de servicii destinate spațiilor de retail, rezidențial, birouri și huburi comunitare, cu scopul de a transforma spațiile existente în locuri vibrante și atractive, cu impact pozitiv în mediu, societate și economie.
Nhood operează pe trei linii de business: Property & Asset Services, Resources & Fund Investment și Development. În România, administrează 30 de mandate pentru spații de retail și birouri (inclusiv leasing), un parc de afaceri – Coresi Business Campus, un proiect rezidențial – Coresi AvantGarden, un hotel - Hotel Qosmo Brașov. Compania gestionează 23 de active de retail la nivel național - Coresi Shopping Resort, centrele comerciale Auchan și Drumul Taberelor. În același timp, Nhood administrează cel mai mare proiect de regenerare urbană din România, Cartier Coresi.
Nhood reunește expertiza și cunoștințele de real estate a peste 1.300 de profesioniști din 11 țări, pentru a regenera și transforma un portofoliu inițial de aproape 300 de centre comerciale din Europa, cu un potențial de dezvoltare de 30.000 de unități locative în cadrul a 40 de proiecte imobiliare. Activele gestionate de Nhood sunt evaluate la peste 8 miliarde de euro.

