Comunicare -Presa

Throwback: primul Maraton de Business CCIFER din 2020 a avut loc la Iași

A II-a ediție a evenimentului de business organizat la Iași de Camera franceză de Comerț, Industrie și Agricultură în România: 3 zile, 15 evenimente, 20 de parteneri, 10 tematici abordate, 100 RDV B2B prestabilite, 750 de participanti, dintre care 250 elevi, parinti si provesori din liceele din Iasi

Camera Comerț, Industrie și Agricultură Franceză în România a dat startul la Iași Maratoanelor de Business regionale din 2020. Astfel, în perioada 19 – 21 februarie, CCIFER a organizat la Iași, alături de partenerii săi instituționali și strategici, 15 evenimente urmărind consolidarea comunității de business franco-române locale, a relației cu partenerii publici, precum și stimularea oportunitaților de afaceri în Iași.

Pornind de la realitățile, provocările și nevoile specifice din Municipiul Iași în materie de investiții, antreprenoriat, finanțări publice, dezvoltarea unui sistem de sănătate publică mai performant și susținerea învățământului francofon și a filierelor de studiu duale, CCIFER și-a propus să identifice în cadrul Maratonului cele mai relevante oportunități pentru a accelera punerea în practică de soluții concrete.

„Maratoanele de business sunt o serie de evenimente unice în mediul de afaceri românesc, pe care noi le-am inițiat în toamna lui 2018 și le-am realizat până acum în mai multe orașe din țară – Cluj, Timișoara, Sibiu, Brașov și, desigur, Iași. Prin intermediul evenimentelor din cadrul a 3 zile dense și foarte pline, ne propune să creăm oportunități pentru membrii CCIFER de pe întreg teritoriul țării. Suntem foarte interesați să înțelegem care sunt preocupările companiilor din regiune, pentru a le putea integra în strategia noastră.” a declarat François Coste, Președinte CCIFER

 „Forța asociativă reprezintă un avantaj în comunitatea noastră.” – a declarat Paul Butnariu, Președintele Camerei de Comerț și Industrie Iași

„Prezența capitalului francez trebuie să fie din ce în ce mai evidentă prin brandurile care au consacrat-o la nivel mondial, mai ales în domeniul industriei de înaltă tehnologie aeronautică și aero-spațială, industria apărării și IT. Trebuie să facem acest pact împreună printr-o deschidere tot mai largă din punct de vedere cultural, dar și al prezenței diverselor organisme franceze în viața publică a Iașului. De altfel, mi-am propus, printre alte proiecte, să înființăm la Iași un club francez de afaceri. E o ideea a mea și a domnului consul Radu Grădinaru.” - a declarat Mihai Chirica, Primarul Municipiului Iași

Vă invităm să descoperiți galeriile foto ale evenimentului:

1. Galerie Foto Maratonul de Business CCIFER 19 februarie

2. Galerie Foto Maratonul de Business CCIFER 20 februarie

3. Galerie Foto Maratonul de Business CCIFER 21 februarie

Privire de ansamblu asupra evenimentelor :

  • Prima ediție regională a Forumului economic franco-român „Poveștile care schimbă jocul”

Maratonului de Business CCIFER la Iași s-a deschis cu prima ediție regională a Froumului economic franco-român „Poveștile care schimbă jocul”, un eveniment creat din nevoia de a recunoaște rolul companiilor franceze care, de 30 de ani încoace, contribuie la modelarea mediului economic românesc așa cum îl știm astăzi. În cadrul celor două paneluri de discuții moderate de Monica Jiman, CCSO Pentalog Europe & Asia, respectiv „Investiții și infrastructură” și „Digitalizare - viziunea viitorului”, experții CCIFER au făcut o radiografie a nevoilor concrete ale companiilor pe care le reprezintă din perspectiv asubiectelor abordate, dar și o serie de recomandări pentru o dezvoltare durabilă a mediului de afaceri:

„Clienții așteaptă 4 lucruri de la serviciile noastre bancare - accesibilitate, sa fie tratați bine, varietate a gamei de produse și un preț atractiv. Pentru noi digitalizarea e un mod de a aborda conveniența, felul în care ajung clienții la noi. În ultimii 500 de ani s-a schimbat doar modul cum abordăm aceste 4 așteptari, care au rămas aceleași. (...) Clienții noștri ne trag din punct de vedere digital spre ei. Suntem forțați să ne adaptăm.” Petronel CHIVA - Director Business Center Nord-Est, BRD GroupeSociété Générale

„Vrem să lansăm o invitație pentru alți parteneri la dezvoltarea unei comunități. Avem nevoie de proiecte și servicii dedicate societății pe care le putem realiza doar prin parteneriate, dezvoltând o comunitate.  Pentru industrie e important să se conștientizeze faptul ca nu se poate face nimic fără implicarea partenerului public. E nevoie de un acord comun pentru că scopul e același - îmbunătățirea calității vieții. (...) Ideea de comunitate va accelera transformarea digitala și va încuraja progresul în ceea ce privește educația digitală.” - Adrian TOMPEA, Product Manager, CGM Software

„Profilul clienților s-a schimbat enorm în ultimii 4 ani – ei sunt mai informați, mai atenți la calitatea produselor pe care le cumpăra. Business-ul în asigurari nu poate să rămâna în urmă din punct de vedere digital. Într-o era tehnologizată, cu toții urmărim să oferim oferte personalizate într-un timp scurt.”  Sorin LIUBIMIRESCU, Manager vanzari corporate Timișoara Groupama Asigurări

 „În România sunt două elemente cheie pentru dezvoltarea companiilor: primul este ca acestea să fie suficient de atractive pentru a putea atrage talente. Astăzi nu mai sunt companiile cele care își aleg candidații, ci viitorii angajați își aleg companiile. Al doilea element al reușitei este legat de copetențe – trebuie să poți oferi angajaților o formare pe termen lung, pe durata întregului lor parcurs lor în companie. Investirea în instruirea talentelor pe termen lung este un factor de succes în inovare, pentru a putea livra clienților și consumatorilor noștri produse care să răspundă din ce în ce mai bine nevoilor acestora.” - Stéphane ROY DE LACHAISE - Vice Presedinte Administration Office, Michelin Central Europe

„Să ne uităm la exemplul francez și la comunitățile din România care au reușit, unde rata șomajului e negativă. Ce au făcut să stabilizeze forța de muncă? Au lasat orgoliile deoparte, s-au unit, companiile de același profil au creat asociații, s-au grupat și împreună au reușit. Individual va fi mai greu sa reușim, inclusiv pe partea de învățământ dual” - Daniel ADOCHIȚEI - Lider Grup de lucru Constructii & Infrastructura   CCIFER

  • Evenimente dedicate comunitățiid e membre CCIFER: reuniunea Grupului de lucru Sănătate CCIFE, reuniunea membrilor CCIFER la Iași, cocktail-ul de networking CCIFER Iași

În cadrul Maratonului de Business de la Iași au avut loc întâlniri a două grupuri de lucru: Sănătate și Transformare organizațională (PMO), reunindu-i pe membrii locali în jurul unor tematici actuale. Obiectivul întâlnirii Grupului de lucru CCIFER pe Sănătate, al cărui lider este Pascal Robin, Director General Sanofi România și Moldova, a fost la Iași înțelegerea specificulului nevoilor locale în ceea ce ține de domeniul sănătății și schimbul de bune practici în telemedicină și asigurări de sănătate, pe baza experiențelor Groupama și CGM Software.  

„Cred ca trebuie să avem înțelepciunea să analizăm diversele priorități și să ne axăm asupra celor ce reprezintă într-adevăr prioritățile pentru viitor. Altfel, vom găsi foarte multe lucruri de făcut. Priorizarea trebuie făcută și în funcție de oportunități, nu numai de idealuri. Să îmbinăm oportunitățile cu prioritățile. Să îmbinăm decizia politică și cea administrativă e foarte important.” - Ioana Grigoraș, Prof. Univ. Dr., Președinta Senatului Universității de Medicină și Farmacologie „Grigore T. Popa” din Iași

Reuniunea Grupului de lucru CCIFER pe Transformare organizațională (PMO) la Iași s-a reunit în jurul subiectului RPA, pe baza studiului de caz Groupe Renault „The rise of the Automation-First Era -  Diving into robotic process automation with your organization”, susținut de Vlad Tarcan, Head of Business Automation, Robotization & Optimization Center, Groupe Renault.

Sesiunea de Pitching cu antreprenorii din Iași le-a dat oportunitatea a 4 start-up-uri (I AM, BREEDXY, RUNGUTAN, ThinkOut) să-și prezinte proiectele în fața juriului CCIFER: Christophe Weller (COS), Cristina Bojica  (Dana Gruia Dufaut Law Office), Cristian Muntean  (Michelin), Alexandru Frigea  (Michelin), Sorin Liubimirescu  (Groupama).

Educația

Educația este unul dintre principalii piloni în strategia de dezvoltare CCIFER în următorii 3 ani. De aceea, Maratonul de business a cuprins și o masă rotundă cu tematica „Prioritățile în educație la Iași”, precum și întâlniri cu elevii și profesorii din cadrul a două colegii din Iași:  Colegiul National Mihai Eminescu și Liceul Teoretic Vasile Alecsandri. Întâlnirea cu părinții liceenilor de la CN Mihai Eminescu a abordat teme precum importanța francofoniei, competențele și meseriile de mâine, sincronizarea programei de învățământ cu nevoile pieței, precum și combaterea deficitului forței de muncă. De asemenea, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași a găzduit o reuniune de lucru cu reprezentanții facultăților și a mediului de afaceri, pentru a pune bazele viitoarelor parteneriate.

În cadrul Maratonului de Business Iași au avut loc și vizite de companii, prezentări tehnice ale acestora, precum și întâlniri B2B prestabilite, în cadrul Lear Corporation, Fiterman Pharma și  Fildas-Catena.

Le mulțumim partenerilor noștri locali și strategici:

Parteneri strategici: BRD – Groupe Société Générale, Groupama Asigurări, Groupe Renault, Michelin, Pentalog

Parteneri institutionali și locali: Agenția Consulară a Franței la Iași, Banca Mondială, CGM Software, Delphi Technologies, Fab Lab Iasi, Fildas Catena, Fiterman Pharma, Grup Tester, Institutul Francez Iași, Lear Corporation, Liceul Teoretic „Vasile Alecsandri” Iași, Colegiul Național „Mihai Eminescu” Iași,  Primăria Municipiului Iași, Romanian Business Leaderes, Universitatea Al. Ioan Cuza din Iași. 

Maratoanele de Business CCIFER

În martie 2019, CCIFER a lansat un nou concept de evenimente business, ce concentrează într-o perioadă scurtă, de numai câteva zile, numeroase evenimente cu profiluri diferite atât în capitală, cât și în țară, pentru a reuni mediul de afaceri, cel academic, precum și autoritățile publice din jurul unor subiecte arzătoare, ale căror soluții pot fi găsite prin colaborare. Prima destinație a Maratoanelor de business CCIFER a fost Municipiul Iași  - Iasi - Prima destinatie a Maratonului de business CCIFER

 

Despre CCIFER

O comunitate de afaceri fondată pe savoir-faire-ul francez, Camera de Comerț și Industrie Franceză în România (CCIFER) este un lider angajat în dezvoltarea durabilă a persoanelor, a companiilor și a României. CCIFER reunește peste 600 de companii franceze și române care reprezintă 18 Mld de euro și peste 125,000 de locuri de muncă. Companiile membre sunt lideri în mai multe sectoare de activitate care formează economia locală.  CCIFER exprimă o poziție comună a societăților membre și a investitorilor francezi în România în dialogul cu autoritățile publice.

Plus d'actualités

Noi membrii

Libra Guard

Servicii Profesionale de Securitate

Membri

În sala de escaladă nu plâng

Sunt Ionuț, am 6 ani și sufăr de parapareză spastică. Îți vorbesc în numele a 100 de copii cu dizabilități, ca mine, care au nevoie de SUPERPUTERI! ...

All news

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Descoperă spațiul tău personal pe ccifer.ro !

Close

Descoperă spațiul tău personal pe ccifer.ro !