Comunicare -Presa  •  Business info

#flashinfo, 6 aprilie. Fluidizarea circulatiei de capital

prin urgentarea rambursării de TVA, renunțarea aplicării de TVA în anumite domenii strategice și acordarea de bonificatii plăților în avans de impozit

Cu scopul de a veni in sprijinului mediului de afaceri, observam o anticipare din partea instituțiilor fiscale a necesității unor reforme menite sa vina in sprijinul intrerpinderilor. În acest sens, Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de Administrare Fiscală se angajează în introducerea unor măsuri orientate spre fluidizarea și urgentarea rambursarii de TVA.  Astfel prin intermediul măsurii de urgentare de rambursare a TVA se dorește crearea și menținerea fluxului de capital.

Comunicatul de presă din data de 2 aprilie precizează că a un act normativ destinat reglementării mecanismului de urgentare al deconturilor de TVA este in curs de avizare.

ANAF  a înregistrat în luna martie o rambursare de TVA în valoare de aproape 4 miliarde de lei, aferente unui număr de 24.526 deconturi (față de 1,6 miliarde de lei media rambursărilor din primele două luni ale anului 2020). Sursa și alte detalii aici.

Agenția a întreprins o campanie în rândul contribuabililor,  care a vizat identificarea principalelor probleme de ordin fiscal cu care aceștia se confruntă. Astfel au fost contactate telefonic prin intermediul Direcției Generale a Marilor Contribuabili companiile care contribuie cu 70 % la veniturile acesteia. (ANAF, sursa)

În această perioadă, ANAF a suspendat acțiunile de control fiscal, cu excepția verificărilor aferente soluționării rambursărilor de TVA cu control anticipat. Sursa și alte detalii aici.

Prin comunicatul de presă din data de 2 aprilie, ANAF notifica o alta măsură ce se dorește luată cu privire la facilitarea fluxului de capital și de sprijinire a mediului de afaceri în lupta împotriva virusului COVID. Astfel ne este adusă la cunoștința solicitarea Ministerului Finanțelor îndreptat spre Comisia Europeană în vederea posibilității de scutire de taxe vamale  și TVA pentru importuri care vizează lupta împotriva virusului COVID-19.

Tot în aceeași direcție, prin aprobarea OUG nr 33 din 26 martie, s-a decis ca pe perioada stării de urgență precum și 30 de zile de la data încetării acesteia, ca importatorii de bunuri destinate combaterii COVID-19 să nu facă plata de TVA  la organele vamale.

Astfel, pe perioada mai sus enunțată, taxele aferente acestei categorii de importuri se evidențiază de către importatori în decontul de taxa, atat ca taxa colectata, cât și ca taxa deductibila, în limitele și în condițiile stabilite la art. 297-301 din Codul fiscal.

Bonificații pentru plata în avans a contribuțiilor

În declarația ANAF din 02 aprilie, se amintește faptul ca pentru buna funcționare bugetară, este necesar ca obligațiile fiscale ale contribuabililor sa fie plătite în timp util.

În acest context prin OUG nr 33 din 26 martie, se introduce un sistem de recompensare destinat plătitorilor în avans a impozitelor. Aceștia beneficiind de acordarea unei bonificații cuprinse între 5 și 10 % din impozitul datorat:

  • întreprinderile mari vor beneficia de un bonus de 5 %
  • pentru restul întreprinderilor se va aplica bonificația de 10 %

Data limita prevăzută pentru acordarea bonificației platnicilor în avans este 25 aprilie.

Pentru plata în avans a impozitului pe veniturile microîntreprinderilor aferent trimestrului I, microîntreprinderile beneficiază de o bonificație de 10% calculată asupra impozitului datorat pentru trimestrul respectiv. În cazul plătitorilor de impozit pe profit, bonificația se înscrie în mod distinct în declarația anuală de impozit pe profit.

Aceasta măsură se aplica în mod egal și contribuabililor care au ales un an fiscal diferit de cel calendaristic. Aceștia pot beneficia de bonus pana la termenul scadent cuprins între 25 aprilie- 25 iunie 2020.

Instrumente de depunere a declarațiilor și de plata a contributiilor recomandate de ANAF:

  • Spațiul Privat Virtual (pentru depunerea declarațiilor și obținerea de informații) – Contribuabili care nu sunt înregistrați în Spațiul Virtual pot utiliza Formularul de contact prin care pot solicita informații cu privire la chestiuni fiscale
  • Plata contributiilor se poate realiza prin: internet banking sau ghiseul.ro

Plus d'actualités

Noi membrii

Libra Guard

Servicii Profesionale de Securitate

Membri

În sala de escaladă nu plâng

Sunt Ionuț, am 6 ani și sufăr de parapareză spastică. Îți vorbesc în numele a 100 de copii cu dizabilități, ca mine, care au nevoie de SUPERPUTERI! ...

All news

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Descoperă spațiul tău personal pe ccifer.ro !

Close

Descoperă spațiul tău personal pe ccifer.ro !