Comunicare -Presa
MARATONUL DE BUSINESS, ACCELERAT DE CCIFER, A AJUNS LA ORADEA, CLUJ-NAPOCA ȘI TURDA
- Organizat de Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Franceză în România (CCIFER) și Clubul Francofon de Afaceri din Cluj (CFAC), cu sprijinul Agenției Consulare a Franței la Cluj, Maratonul de Business a adunat 500 de participanți.
- Timp de 4 zile (3-6 octombrie), comunitatea de business franco-română din Oradea, Cluj-Napoca și Turda, formată din lideri și experți din companii, mediul academic și autorități locale, s-a întâlnit pentru a discuta despre atractivitatea de business și relația universităților cu companiile din regiune.
- Agenda de evenimente s-a concentrat pe vizite la companii, întâlniri B2B, prezentări ale startup-urilor, care au avut rolul de a exemplifica unele dintre cele mai importante sectoare de activitate din zonă, dar și de a crea cadrul unor noi oportunități de transfer de expertiză și business.
- De la începutul anului, peste 2.000 de persoane, dintre care 700 de studenți, din 12 orașe, au luat parte la evenimentele Maratonului de Business CCIFER.
Teme precum atractivitatea economică a orașelor și zonelor metropolitane, forța de muncă și inserția profesională, parteneriatul public-privat, potențialul pentru proiecte de noi investiții, dar și colaborarea dintre mediul de afaceri și cel academic s-au aflat în atenția companiilor, instituțiilor francofone, universităților și autorităților locale centrale din județele Bihor și Cluj-Napoca.
10 companii prezente în centrul și în vestul țării, cu profil auto, construcții și de infrastructură și-au deschis porțile pentru a găzdui întâlniri cu mediul de afaceri franco-român, reunit de CCIFER în cadrul Maratonului de Business. Acestora li s-au adăugat două universități de prestigiu, Universitatea din Oradea și Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, unde au avut loc dialoguri aplicate cu managementul și ateliere de orientare în carieră pentru studenți. CCIFER a sărbătorit Ziua Internațională a Educației (5 octombrie) în mijlocul lor, la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. Peste 150 de studenți de la facultăți cu profil economic, administrativ cu specializări în: Administrarea Afacerilor, Afaceri Europene, Relații Internaționale și Studii Europene, Management performant, Studii Politice Europene, Administrație Europeană au interacționat cu reprezentanți din companii cu capital francez sau românesc din București și Cluj-Napoca (Orange, Leroy Merlin România, BRINEL). Tinerii au aflat despre oportunitățile de angajare, despre cum să aplice la un stagiu de practică într-o companie, ce programe de antreprenoriat există și cum se pot antrena timpuriu pentru o carieră de succes.
Pentru a se conecta și mai bine la realitățile dintr-un business la început de drum, studenții au avut șansa de a participa la sesiuni de pitch cu startup-uri accelerate de platforma Orange Fab : Kfactory, Telios Care, rastel.io, Hygge, PackE, Zevo Tech.
În paralel, Maratonul a adus pe agenda autorităților locale prezentarea unor proiecte prioritare de investiții, potențialul de dezvoltare al județelor și facilitățile pentru noi investiții.
«Este important să păstrăm această dinamică a întâlnirilor la toate nivelurile pe care Maratonul le face posibile pentru competitivitatea României. De la începutul anului am ajuns în 13 orașe, la nivel regional. Sunt proiecte de investiții care urmează a fi realizate din fonduri PNRR, însă persistă slăbiciuni în lanțurile de aprovizionare și în zona de infrastructură rutieră, strâns legată de activitatea multora dintre furnizori. Am pus accent pe forța de muncă deoarece există îngrijorări în rândul companiilor în ceea ce privește recrutarea. Avem realmente nevoie de parteneriate durabile între universități și mediul de afaceri local pentru a integra în câmpul muncii tineri pregătiți pentru meserii specifice. Studenții pe care i-am întâlnit ne-au demonstrat încă o dată că sunt o sursă valoroasă de creativitate și inovație și că ei vor trasa și proiecta planurile de business în viitor. Este important să îi susținem prin exemple de reușită ale companiilor. I-am invitat să urmărească platforma noastră, franco-jobs.com, și să consulte publicația Ghidul de stagii”, a declarat Adriana Record, director executiv CCIFER.
COMPANII DIN INDUSTRII DIVERSE, PARTE DIN BUSINESS TOUR
ORADEA
- CTP PARK Oradea Cargo Terminal – singurul terminal din România care are conexiune directă cu Aeroportul Oradea, dezvoltat pe un teren cu o suprafață de 14,4 hectare. Poate primi clienți din sectoare diverse , atât cu activități de cargo, precum și de producție și logistică, oferind suprafețe flexibile care încep de la 500 m².
- QAPIROM - furnizor pentru industria auto, specializat în fabricarea pieselor de aspect situate atât în interior, cât și în exteriorul vehiculului.
- SOGEFI - lider mondial pentru sectorul componentelor din industria care produce filtre, suspensii și sisteme de aer și răcire.
- UAMT - companie cu experiență de peste 50 de ani în domeniul fabricării de componente auto în plastic și în metal.
TURDA
- MMM AUTOPARTS – specializată în prelucrarea tubulaturilor metalice pentru industria auto.
- ELECTROLYTIC COATING – oferă soluții de tratament de suprafață pentru piese metalice din industria auto.
- SONACA AEROSPACE Transilvania - companie aerospațială activă în aerostructură (Design & Build and Build to Print), servicii, inovație, spațiu și apărare.
- SAINT-GOBAIN – cu 2.000 de angajați în 14 situri industriale situate în Brănești, Călărași, Ploiești, Satu-Mare, Turda, Suceava, Vălenii de Munte, Popești Leordeni și Ariceștii Rahtivani, compania oferă soluții multiple și avansate pentru construcții.
CLUJ-NAPOCA
ALSTOM – aduce de 30 de ani o schimbare în transportul feroviar din România, prin soluții de control digital al traficului feroviar, infrastructură, electrificare, trenuri de metrou și mentenanță. Adună 650 de angajați în cele 2 sit-uri și oferă servicii specializate pentru mai multe țări din Grup.
EMERSON – companie de tehnologie, inginerie și producție. A dotat un laborator tehnic în cadrul Facultății de Chimie a Universității Babeș-Bolyai și a modernizat laboratorul Emerson de la Universitatea Tehnică, din cadrul facultății de Automatică și Calculatoare, folosind tehnologii și soluții de automatizare de tipul Industry 4.0.
Maratonul de Business a fost organizat de CCIFER și CFAC, cu sprijinul Agenției Consulare a Franței la Cluj și având ca parteneri Autonom, Brinel, CTP, Groupama, Marvicon, Michelin, Orange, Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) și Radio France International (RFI).
Maratoanele de Business CCIFER
În martie 2019, CCIFER a lansat un nou concept de evenimente de business, care concentrează într-o perioadă scurtă, de numai câteva zile, numeroase evenimente cu profiluri diferite atât în capitală, cât și în țară. Acestea au rolul de a reuni mediul de afaceri, academic, precum și autoritățile publice în jurul unor subiecte și provocări socio-economice ale căror soluții pot fi găsite prin colaborare.
Maratonul de Business este un format inovator care își propune să consolideze parteneriatele regionale, precum și să ofere vizibilitate nevoilor actorilor publici și privați în susținerea dezvoltării durabile a regiunilor României.
Despre CCIFER
Fondată în anul 1996, Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Franceză în România (CCIFER) este o comunitate de afaceri bazată pe savoir-faire-ul francez. Este un lider angajat în dezvoltarea durabilă a persoanelor, comunităților, a companiilor și a României. CCIFER reunește peste 550 de companii franceze și române. Companiile membre sunt lideri în diverse sectoare de activitate ale economiei locale. CCIFER exprimă o poziție comună a investitorilor francezi în România în dialogul public-privat, alături și de alte organizații de profil, respectiv Coaliția pentru Dezvoltarea României.
Mai multe informații despre prezența franceză în România, aici.